loading...
معرفی مشاهیر و بزرگان
محمد سلحشوری بازدید : 47 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

سایت حساب لرن دوره های کاربردی و بسیار مفیدی برگزار می کند و افراد با ثبت نام در این دوره ها می توانند تمام دوره های حسابداری را به خوبی یاد بگیرند.

دوره تحلیل داده ها

دوره تحلیل داده ها دارای مراحل مختلفی بوده و افراد با شرکت در این دوره ها می توانند دانش و مهارت خود را تا حد زیادی افزایش دهند. در این دوره ها افراد علاوه بر آشنا شدن با مفهوم اندازه گیری و تحلیل در سیستم های مدیریت کیفیت ، این امکان را دارند که با اصول و مبانی و تمام سیستم های مدیریت کیفیت نیز به طور کامل اشنا شوند. در این دوره ها، افراد روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات،  طبقه بندی اطلاعات، روش های تجزیه و تحلیل داده ها و طبقه بندی اطلاعات، پردازش اطلاعات، انواع خطا و اشتباه در جمع آموری و تجزیه و تحلیل داده ها و روش های کاهش خطا را به طور کامل یاد می گیرند. این دوره در برگیرنده فعایت های درون کلاسی بوده و به صورت گروهی تشکیل می شود.از آن جایی که در دنیای امروز، داده ها به صورت گسترده در همه جا وجود دارند، باید آنها را به روشی مناسب تحلیل و جمع آوری نمود. بعد از این مرحله، دانش موجود در این داده ها برای پیشبرد اهداف، مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهمی که در مورد تحلیل داده ها وجود دارد این است که می توان گفت تحلیل داده ها، کمک بزرگی در کسب و کار بوده و در نتیجه می تواند منجر به افزایش درآمد شود. استفاده از تحلیل داده ها، موجب می شود بهره وری عملیاتی ارتقا پیدا کرده و به این ترتیب خدمات مشتری و کمپین های بازار یابی نیز پیشرفت قابل توجهی می کند. افراد متخصصی که در زمینه تحلیل داده ها مشغول به فعالیت هستند، با استفاده صحیح از تکنولوژی و روش هایی که به این زمینه مربوط است، می توانند به سازمان های مختلف برای رسیدن به اهدافشان کمک کنند. یکی از مهمترین دانش هایی است که در دوره تحلیل داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است،دانش آمار و همچنین آمار توصیفی می باشد. به طور کلی می توان گفت یکی از مهمترین فعالیت ها و همچنین اولین اقدامات در آمار و تحلیل داده ها، توصیف داده ها است. افراد در این دوره ها این امکان را دارند که داده های مناسب در ارتباط با بازار؛ رقبا؛ مشتریان؛ اقتصاد و داده های فنی را جمع آوری و شناسایی کرده و سپس آنها را مورد استفاده قرار دهند. در دوره تحلیل داده ها، فعالیت هایی از قبیل انجام تحلیل های آماری، مالی و همچنین کیفی برای بازار، رقبا و محصولات نیز صورت می گیرد.  

دوره مدیریت مالی و حسابداری

بخشی از آموزش هایی که مربوط به دوره مدیریت مالی و حسابداری است، به افراد مباحث مختلفی از جمله دوره سرپرستی امور مالی همراه با مهارت های حسابداری و مالی از جمله استانداردهای مربوط به حسابداری و قوانین و مقررات آن را به طور کامل آموزش می دهد. بخش دیگر که مهمترین بخش این دوره است، مهارت های مدیریتی را به طور کامل به افراد تدریس می کند. در این دوره آموزشی، افراد با مباحث مختلف دیگری مثل تحلیل داده ها و تحلیل اطلاعات مالی نیز آشنا می شوند. این روزها انجام امور مربوط به حسابداری و مالی در همه اداره ها و شرکت های اقتصادی بزرگ و کوچک، تخصص بسیار مهمی محسوب می شود و کاربرد بسیار زیادی دارد. در حقیقت می توان گفت تمامی امور مالی که شرکت های حسابداری انجام می دهند، باید با توجه به اصول و مقررات خاصی انجام شود در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود. حسابداری مالی می تواند به انواع مختلف کسب و کارها کمک کند و در حقیقت کمک بزرگی در این زمینه محسوب می شود. بهتر است افراد کارآفرینی که قصد راه اندازی یک ایده جدید را دارند، در زمینه امور مالی تخصص پیدا کنند تا در آینده دچار مشکلی نشوند. افرادی که می خواهند یک کسب و کارجدید راه اندازی کنند، می توانند با گذراندن دوره های مالی و حسابداری، بدون هیچ مشکلی تمام ایده های جدید خود را عملی کنند.

دوره حسابداری IFRS

دوره حسابداری IFRS، زیر مجموعه‌ای از دوره های حسابداری بین المللی معتبر می باشد که توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی IASB طراحی و تدوین شده است. شرکت ها با گذراندن دوره های ویژه IFRS، این قابلیت را به دست می آورند که صورت‌های مالی خود را با اصولی مشابه به  رقبای خارجی خود ارائه دهند. افراد و همچنین شرکت های مختلف با شرکت در این دوره های حسابداری، اطلاعات مفیدی در زمینه کاری کسب می کنند و در نتیجه می توانند اطلاعات خود و شرکت های خارجی رقیب را با یکدیگر مقایسه کنند. به طور کلی می توان گفت این دوره از حسابداری ویژه شرکت‌هایی است قصد جذب سرمایه گذاری‌های خارجی را دارند. در حقیقت این دوره بسیار کاربردی بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به این که موضوعات مالی از موضوعات پر جزئیات است، بررسی آنها بدون در نظر گرفتن قوانین و استانداردهای حسابداری امکان پذیر نمی باشد. دوره های حسابداری IFRS برای بررسی عملکرد مالی و همچنین موقعیت شرکت مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب صورت های مالی شرکت ها حتی به صورت بین المللی قابل درک خواهد بود. دوره IFRS برای شرکت هایی که در بورس فعالیت می کنند، اهمیت زیادی دارد. در حقیقت می توان گفت شرکت هایی که به صورت بین المللی فعالیت می کنند، نیازمند این دوره می باشند.

دوره حسابداری CFA

عبارت CFA به معنی تحلیل گر خبره مالی بوده و در حقیقت یک گواهینامه حرفه ایی می باشد که از طرف موسسه CFA به افرادی که در این  دوره ها شرکت کرده اند، اعطا می شود. مدت زمان این دوره در حدود2  تا 5 سال است و اکنون بیش از 140000 نفر در دنیا دارای این مدرک هستند. دوره های CFA برای افراد شاغل مزیت های زیادی دارد و در حقیقت افراد با داشتن مدرک این دوره آینده شغلی بهتری برای خود رقم می زنند. این روزها شرکت هایی که در زمینه خدمات مالی در حال فعالیت هستند، افرادی را برای استخدام انتخاب می کنند که دارای این مدرک باشند. در نتیجه افرادی که مدرک تخصصی CFA را دارند، به خاطر داشتن تخصص در زمینه مدیریت سرمایه و تحلیل های مالی، موقعیت های شغلی بهتری نسبت به بقیه افراد خواهند داشت. آزمون هایی که برای این دوره برگزار می شود دشوار است و به همین دلیل و طبق گزارش های به دست آمده، فقط 50 درصد از افراد داوطلب توانایی موفقیت در این آزمون را دارند. افرادی که در حوزه فعالیت های مالی مشغول به فعالیت هستند، با داشتن این مدرک این امکان را دارند که موقعیت شغلی خود را ثابت نگه داشته و در مشاغلی مثل متخصص مالی و سرمایه گذار بانکی پیشرفت نمایند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 1,161
  • بازدید سال : 8,525
  • بازدید کلی : 34,737