loading...
معرفی مشاهیر و بزرگان
محمد سلحشوری بازدید : 46 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

کارکرد اصلی زبان ایجاد ارتباط یعنی انتقال اطلاعات از شخصی به شخص دیگر است. هر سیستم ارتباطی منحصربفردی یک زبان نامیده می‌شود. اینکه دو سیستم باید چه مقدار با هم تفاوت داشته باشند تا زبان‌های متفاوتی محسوب شوند را نمی‌توان به‌طور دقیق بیان کرد. اما به‌طور کلی اگر زبان دو نفر برای یکدیگر قابل فهم نباشد دو زبان متفاوت محسوب می‌شود. دانش مطالعه و بررسی زبان زبان‌شناسی نامیده می‌شود. زبان‌ها در گروه‌هایی به نام خانواده زبانی طبقه‌بندی می‌شوند. زبان‌هایی که در یک خانواده قرار می‌گیرند از یک زبان مشترک ریشه گرفته‌اند. یادگیری آنلاین زبان بهترین نوع آموزش زبان است آن هم زمانی و مکانی که برا‌یتان مناسب است. این مقاله به بررسی 4 زبان که در این موسسه تدریس می شود، می پردازد.

زبان انگلیسی

ورود ماشین چاپ از ایتالیا به انگلستان سرآغاز تاریخ دوره امروزی زبان است. این اختراع موجب رشد ادبیات نوشتاری در انگلستان گردید و از 1700 میلادی کتاب‌های دستور زبان و فرهنگ‌های لغت به چاپ رسیدند تا ساختار زبان به‌تدریج استاندارد و یکسان گردد. بریتانیا که تا کنون همیشه مستعمره ملل دیگر بود، کم‌کم به کشوری استعمارگر تبدیل شد. زبان انگلیسی  در آمریکا رواج داده شد و با فرهنگ سرخ‌پوستان و دیگر اقوام مهاجر نظیر بردگان آفریقا ترکیب شد. مثلا برای حیوانات ناشناخته آمریکای شمالی از کلمات سرخپوستی Moose، Skunk و Woodchuck استفاده گردید. انگلیسی آمریکایی در طول تاریخ تبدیل به لهجه‌ای متمایز، با تغییرات نسبتا زیاد شد. هر ملیت و قومیتی که در ممالک انگلیسی زبان سکونت کردند، تعدادی از کلمات خود را وارد زبان انگلیسی کردند. کلمات rodeo از اسپانیا، kindergarten از آلمان، pizza از ایتالیا و jazz از قبیله ناشناخته‌ای از آفریقا به انگلیسی داخل شده‌اند.

زبان آلمانی

در قرن‌های ۱۷۰۰ و ۱۸۰۰ و با فراگیر شدن مذهب پروتستان در مناطق شمالی آلمان، فرم نوشتاری زبان لوتر به عنوان زبان استاندارد و یک‌سان برای تمام آلمان پذیرفته شد که تا به اکنون ادامه یافته و زبان آلمانی امروزی نامیده می‌شود. نویسندگان بزرگ آلمان نظیر گوته وشیلر نقش اصلی را در اعتلای زبان آلمانی در آن روزگار داشتند. هر چند دستور زبان آلمانی از حدود ۳۵۰ سال تا کنون تغییرات زیادی نداشته است، دایره لغات آلمانی مانند هر زبان دیگر در نتیجه تبادلات فرهنگی مرتبا گسترده‌تر گشته‌است. همچنین یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت اروپا، آلمان است.

زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی از خانواده زبان های اوغوز Oghuz به حساب می آید. حالا باید دید این زبان های اغوز Oghuz چه ویژگی هایی دارد. زبان اوغوز بیش از ۱۵۰ میلوین نفر در دنیا گوینده دارد. زبان های ترکی استانبولی ، زبان ترکی آذری از زیر گروه های اصلی آن هستند و دیگر زبان ها همانند ترکمنی ، ازبکی ، قشقایی ، افشاری ، ستقری از زبان های دیگری هستند که جمعیت های کوچکتری را به خود اختصاص داده اند. تاریخچه زبان ترکی استانبولی همانند هر زبان دیگری دستخوش تغییرات و تاثیر پذیری از زبان های دیگر می باشد. زبان ترکی استانبولی از دو زبان عربی و فارسی در قرن ها پیش و زبان فرانسه در قرن های بعد بسیار تاثیر گرفته است. همین مسئله یادگیری زبان ترکی استانبولی را برای فارسی زبان ها کمی آسان تر می کند و همچنین افراد ترک زبان نیز می توانند ارتباط بهتری را با زبان فارسی پیدا کنند.

زبان فرانسوی

زبان ‏فرانسوی نیازی به معرفی ندارد. ‏طبیعتا، زبان رسمی کشور فرانسه است.‏ اما زبان رسمی 28 کشور دیگر نیز میباشد. ‏شامل کشورهای اروپایی مانندِ ‏بلژیک، سوئیس ، لوکزامبورگ، موناکو و ‏تعداد زیادی کشور در قاره آفریقا ‏کشور کانادا و مخصوصا استان کِبـِک ‏جزایر کارائیب، آمریکا جنوبی ‏و جزایر اقیانوس آرام جنوبی است.‏تخمین زده میشود که ‏فرانسوی، زبان مادری ‏بین 80 تا 110 میلیون نفر باشد. ‏اما این عدد به درستی اهمیت فرانسوی را نشان نمیدهد. ‏زیرا بین 140 تا 180 میلیون نفر فرانسوی را ‏به عنوان زبان دوم صحبت میکنند ‏که اکثریت آن ها در آفریقا هستند. ‏فرانسوی یک زبان مهم در محافل بین المللی است و در گذشته نه چندان دور ‏مهمترین “زبان میانجی” دنیا بود. ‏فرانسوی جز شاخه زبان های “رومی گالی” ‏از خانواده زبان های “رومی تبار” میباشد. مانند بقیه زبان های این خانواده، به زبان “لاتین عامیانه” برمیگردند. ‏این زبان همچنین، زیر مجموعه “زبان‌های اوییل” میباشد ‏گویشی که در شمال فرانسه ‏جنوب ِ بلژیک و “جزایر مانش” را شامل میشود. ‏گویش “فرانسیان” که فرانسوی امروزی از آن به وجود آمده است ‏جزء همین شاخه میباشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 366
  • بازدید ماه : 1,168
  • بازدید سال : 8,532
  • بازدید کلی : 34,744